Re: Abit bx-133 - jaki HDD ?

Autor: Michal Lukasik <michu_at_albedo.CUTart.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 11:57:52 MET DST

Dnia 13.8.2005, Szymon Wróblewski napisał(a):

> No właśnie mam wrażenie, że jednak jest to spora grupa starszych
> produktów. Większość pod P2, P3, K6 itd z legendarną blokadą >32GB
> (biosy serii 4.5x) będzie miała ten sam problem (nie mam jeszcze
> pewności, ale sukcesywnie będę sprawdzał takie płyty). W tym przypadku
> idealnym rozwiązaniem jest właśnie www.rom.by.

Właśnie, "jak nie kijem to pałką". ;D
A tak poważnie to pamiętam przypadki, że BIOS nie rozpoznawał wcale
"dużych"* dysków jednego producenta, a innego już nie miał problemów. Jeśli
możesz spróbuj do tej "felernej" płyty podłączyć dysk innego producenta o
tej samej pojemności lub większy, jestem ciekaw, czy zadziała. Takim
najmniej problemowym był wtedy Seagate - czasy były takie, że OSy jeszcze
nie potrafiły tego co teraz i niezbędne było instalowanie DiskManager'ów.

*Na tamte czasy >32Gib, ale były i przypadki 8 i 2Gib.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559