wydajnosc dyskow twardych

Autor: Goldberg <goldbergWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 12:01:52 MET DST

Witam,

Jakis czas temu bawilem sie dwoma dyskami Samsunga, obydwa pochodzily z tej
samej serii zdaje sie ze byla to SP 120, jeden mial pojemnosc 200 a drugi 250
GB. w obydwu zastosowano po dwa talerze 125 GB, przynajmniej tak twierdzi
producent na swych stronach ;) Ale okazalo sie ze 250 byla spor wydajniejsza
niz 200. I teraz moje pytanie. Wiadomo zo wieksza gestosc zapisu wplywa na
wydajnosc dysku, ale poniewaz w obydwu dyskach zastosowano takie same talerze
wiec teoretycznie powinny zachowywac sie podobnie. tymczasem roznica byla
naprawde zauwazalna. nie pamietam w tej chwili dokladnie, ale w HDTachu 3.0
bylo chyba ponad 10 MB/s roznicy zarowno przy odczycie jak i zapisie danych.
Sprawa ta nie daje mi spokoju dlatego postanowilem napisac na te liste ;)
Czy w tych dyskach sa naprawde takie same talerze czy producent troche
zaszachrowal?? a moze chodzi o to ze mimo to ze byly talerze 125 GB to w dysku
200 GB zostaly one "sformatowane" po 100 GB, wiec wtedy bylaby mniejsza gestosc
zapisu i dysk bylby wolniejszy? Wie ktos moze cos na ten temat??
Bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc ;)

Pozdrawiam
Goldberg