Re: LCD w notebooku, rozświetlona plama

Autor: Marcin Pałka <mar_10_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 11:49:40 MET DST

Robot <Robot_nie_mam_maila@hotmail.com> napisał(a):

> Jeszcze pytanie: LCD ma 1 martwy subpiksel. Czy po zwrocie (mimo ze
> sami mi taki wyslali) do sklepu moga tam stwierdzic, ze to wada i odmowic
> przyjecia?

Po pierwsze w przypadku sprzedazy "na odlegosc" masz ustawowe 10 dni na
zwrocenie towaru bez podania przyczyny. Wiec stawiasz sprawe jasno albo
dostajesz w pelni sprawny egzemplarz albo anulujesz transakcje - oddajesz
towar a oni musza ci zwrocic kase. Druga sprawa to nie daj sie wkrecic w
gwarancje, zadaj wymiany towaru na podstawie niezgodnosci towaru z umowa -
uszkodzona matryca (zarowno plama jak i martwy subpixel). W przypadku
gwarancji paleczka zostaje przekazana do serwisu producenta i sprzedawca ma to
gdzies co sie ze sprzetem dzieje a ty jestes przynajmniej dwa tygodnie bez
notebooka. W przypadku niezgodnosci towaru z umowa odpowiedzialnosc ponosi
sprzedawca i on ma obowiazek sprawe zalatwic. W razie problemow miejsca do
ktorych mozna sie zglosci to Federacja Konsumentow i Painstwowa Inspekcja
Handlowa, szczegolnie wspomnienie tej drugiej instytucji dobrze dziala na
sklepy, ktore nie chca uszanowac ustawowych praw kupujacego.

pozdrawiam
Marcin