Re: Pentium 4 - blokada termiczna

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 00:17:29 MET DST

Dnia Mon, 11 Jul 2005 20:07:15 +0200, Bylski napisał(a):

> Dzięki za Twoje trafne uwagi, wiele mnie nauczyły. Za eksperta nie uważam
> się, ale wiem, o czym piszę. Sądząc natomiast po tym, co Ty piszesz i jak
> można Ciebie za takowego uważac ?

Nie uważam aby było stosowne wygłaszanie jakichkolwiek opinii na podstawie
obejrzanego filmiku sporządzonego przez tomshardware (swojego czasu byli
mocn anty-AMD). Jeden filmik niczego nie dowodzi. To płyta główna ma się
zająć tym aby wyłączyć zasilanie gdy procek się przegrzewa.

> Abstrachując od tego, o co film miał przedstawiać i czy Presscot będzie się
> wieszał czy nie bez radiatora

Oj będzie, no chyba że wcześniej się spali. Dla niedowiarków - spalenie
presscotta czy northwooda jest możliwe i to nie tylko gdy zabije się go
dodatkowym woltażem lub zdjęciem radiatora. Sam to przerabiałem.

> jedno jest pewne: w przypadku P4 łatwiej jest
> dobrać chłodzenie tak, aby wszystko działało jak należy,

Przecież to P4 się bardziej grzeje. Ale masz racje do P4 łatwiej dobrać
dobre chłodzenie, bo trzeba się kierować dwiema prostymi zasadami - dużo
miedzi + drogi (ewentualnie ciepłe pipki). W przypadku AMD jest tyle innych
możliwości, że się pogubić można.

> a podczas
> eksperymentów nie spalił się proc - zabezpieczenie Intela daje poczucie
> pewności,

O tym właśnie pisałem wcześniej - wygłaszanie opinii na podstawie jednego
filmiku jest przejawem infantylizmu (trudne słówko :>).

> czego nie można powiedzieć o AMD.

patrz wyżej

> Pozdrawiam
>
> Bylski