Re: Samsung SP1604N /14N - kto ma?

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 17:27:46 MET DST

W artykule news:42c29e42$1@news.home.net.pl,
niejaki(a): Krzysiek. z adresu <@dla.zaufanych.zapytaj> napisał(a):

> Witam
Cześć

> Prosze o podzielenie sie nastepujacymi informacjami:
> Ile juz macie dysk na chodzie (czas pracy od zakupu, okolo...)?
Mam SP 1614N od września 2004r, chodzi przeciętnie od 6 do 16 godzin
dziennie 5dni w tygodniu

> Jaki macie motor HDD - jvc czy nidec (uwazany za cichszy!)
Nidec
Specjalnie zrobiłem Ci fotki (około 1MB każda):
http://img13.echo.cx/img13/8720/img17217db.jpg
http://img106.echo.cx/img106/5955/img17226ma.jpg

<cut>

> Czy wasze 160GB samsungi (ATA, pATA, nie sata) sa ciche - brak skladowej
> "piszczacej", o wysokiej czestotliwosci (jak skrzydla komara brrrr)
> podczas pracy (w idle)?
Nie piszczy, jest cichutki i zimny (maksimum miałem 39C)
Muszę przyznać jednak, że jak był nowiutki to chodził ciut ciszej niż
teraz....
Nie wiadomo też, jak będzie z piszczeniem tego twardziela w przyszłości.
Mój drugi HDD Samsung SpinPoint 40GB 7200rpm z 2001r nadal chodzi cicho, ale
wydaje tak nieprzyjemny wysoki dźwięk, że "łeb pęka" (HDD zaczął
"koncertować" po około 2,5-3 lat od zakupu)

> Chyba taki bezdie cichszy od 7200.7 160GB seagate pATA. Tak mi sie wydaje
> ale popytac.
Porównywałem jedynie z Maxtorem 160GB i Samsung jest *zdecydowanie* cichszy.

> Czy po jakims sensownym czasie dysk samsunga nie staje sie glosniejszy?
j.w.

<cut>

P.S.
SP1614N jest ATA133, ale fabrycznie producent "ustawia" go na ATA100 - aby
przełączyć go w tryb ATA133, należy użyć programu producenta: HUTIL.
Niestety u mnie mimo przestawienia HDD na ATA133 (co wykazują wszystkie
programy diagnostyczne) Windows z uporem maniaka obsługuje go w trybie
ATA100.

--
pozdrawiam
Adam M.