Stary komp Vs. CD-ROM

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 17:07:35 MET DST

Witam!
Mam za zadanie doprowadzić do używalności kompa z około 96r.
Według tego co mi się udało dowiedzieć jest to P 120MHz,16MB RAM
i płyta Shuttle na Intel FX. Gdy go dostałem CD-ROM był podłączony
na jednej szelce z HDD jednak nie był widziany ani przez BIOS ani prze
Win98.
Znalazłem też w nim kartę"CD-ROM DRIVE 16BIT I/F CARD" model
Mitsumi 74-1881A - do której chyba powinnem podłączyć CD-ROM.
I tu kilka pytań:
-czy ta płyta rzeczywiście potrzebuje dodatkowego kontrolera do CD ?
-jeśli tak to jak na tym cholerstwie zainstalować system ?

Gdy startuję z dyskietki startowej Win98 z obsługą CD to i tak go nie
wykrywa -
przyszło mi do głowy by zainstalować system z dysku - a problem sterownika w
Win
będzie chyba prostszy do rozwiązania niż w DOS'ie.