[Hipotetycznie] Co mozna ulepszyc / dokupic do zestawu?

Autor: M <maciek.labuda_at_wp.pl>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 11:39:55 MET DST

[ Pytanie czysto teoretyczne, ale zalozmy np ze mam niedlugo urodziny i
chcialbym sobie cos sprawic ;)]

Co w najwiekszym stopniu zwiekszyloby wydajnosc ponizszego zestawu pod
katem wymagajacych gier (i ogolnej wydajnosci systemu ) w warunkach
wzglednego obciazenia, np FireFox z otwartymi 50 tabami, rozpakowywanie
2gb archiwum zip, emule itp. ?

P4 3.0 HT + Gigabyte 3D Rocket Cooler (PCU22-SE)
Gigabyte I915P Duo Pro
512MB Kingston PC3200 (2x256) CL3
Sapphire Radeon X700 Pro 128MB
Samsung 80GB SP0812N (Windows widzi go jako SCSI, pracuje w ata100)

System to WinXP Pro z SP2.

Moje uwagi:
- HT to albo taka mala sciema albo u mnie cos nie tak, stary dobry
AthlonXP 1.8 rownie srednio radzil sobie z wieloma otwartymi programami
na raz; w wolnej chwili na testy wylacze HT w biosie i obaczymy
- Moznaby dokupic 512mb ramu (mam okazje Kingstona za ok 150zl), ale
wtedy strace dualchannel (2x256 + 512); ciezko mi ocenic czy bedzie duzo
lepiej czy moze wcale. I czy moze warto rozejrzec sie za czyms z CL=<2?
- Plyta obsluguje oczywiscie Raida, mozna znalezc taki sam dysk 80gb za
niewielka dzis cene i zbudowac sobie macierz, ale czy ma to sens?
Przypuszczam ze dla uzytkownika domowego niewielki