Re: IDE a RAM - długie i pokręcone

Autor: Piotr Wolski <volus_at_no_spam.post.pl>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 11:43:50 MET DST

> Stawiam na jeden z HDD. Kłopoty z wykrywaniem to najczęściej oznaka
> tego, że coś jest nie tak z dyskiem. Najlepiej jakbyś ustawił je na CS
> (cable select), przy czy systemowy Master ma być na końcowej wtyczce
> (czarna), a Slave na środkowej (szara).

Tak są ustawione, z hd nigdy nie miałem problemów, SMART ok, a wydaje mi sie
że raczej nagrywarki, jak mówiłem o zwisie w czasie przeglądanai napędów to
właśnie nastąpiło w momencie kiedy jedna z nich rozkręcała płytę.
Ja jednak ciągle myślę że problem zaczął siepo dołorzeniu ramu, teraz
pamiętam że komp nie wstał po tej operacji i dopiro zamiana miejscami dwóch
ramów spowodowała powstanie.
Ale dzięki za sugestie.
Volus