Czy rozsadnie aby w VPN istnial punkt dostepowy ...

Autor: Rafal G. <someone_at_somewhere.com>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 13:34:01 MET DST

Witam. Pytanie do osob z pojeciem na temat bezpieczenstwa sieci bezprzedowych.

Jest sobie firma , ktorej rozproszone oddzialy polaczone sie jako VPN. Ktos wymyslil
sobie , aby w niektorych z tych oddzialow terenowych udostepnic sie bezprzewodowa...
Mam teraz taki dylemat , wynikajacy po pierwsze z tego iz acces pointy mialyby z zalozenia
akceptowac wszystkie chetne do podlaczenia komputery (!!!) , dajac tym samym latwy dostep
do wnetrza sieci przedsiebiorstwa. Po drugie zas , nawet jesli w koncu zdecydowano by o
zabezpieczeniach typu WEP czy filtorwanie po mac adresach ( i inne dostepne zabezpieczenia )
to i tak pomysl taki wydaje sie byc niedorzeczny ( biorac pod uwage fakt , iz w zasadzie z tego
co wiem , w sieci wi-fi nie da sie zagwarantowac bezpieczenstwa).
Krotko mowiac , uwazam iz jest to zly pomysl i chyba powinno sie od takiej operacji odstapic.
Prosze bardziej obeznanych w temacie krotkie opinie na interesujacy mnie temat.

Pozdrawiam serdecznie.

Ps. Mam nadziejie ze to ta grupa ;)