Re: Czy rozsadnie aby w VPN istnial punkt dostepowy ...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 16:26:26 MET DST

Użytkownik "Rafal G." <someone@somewhere.com> napisał w wiadomości
news:slrnda5op8.1p2h.someone@spitfire.303.krakow.pl...
> Witam. Pytanie do osob z pojeciem na temat bezpieczenstwa sieci
> bezprzedowych.
>
> Jest sobie firma , ktorej rozproszone oddzialy polaczone sie jako
> VPN. Ktos wymyslil sobie , aby w niektorych z tych oddzialow
> terenowych udostepnic sie bezprzewodowa... Mam teraz taki dylemat
> , wynikajacy po pierwsze z tego iz acces pointy mialyby z
> zalozenia akceptowac wszystkie chetne do podlaczenia komputery (!!!)
> , dajac tym samym latwy dostep do wnetrza sieci przedsiebiorstwa.
> Po drugie zas , nawet jesli w koncu zdecydowano by o
> [...]

Teoretycznie dałoby się to rozwiązać otwierając na routerze tylko
jeden port, przekierowany na wewnętrzny serwer VPN, na którym
autoryzujesz użytkowników i przydzielasz im usługi. Resztę portów i
usług dostępnych z zewnątrz należy poblokować. W ten sposób załatwisz
temat zabezpieczenia serwera i sieci lokalnej.

Niestety jednak, zabezpieczenie łącza bezprzewodowego na komputerach
pracowników to całkiem osobny problem.

P.S. A zabezpieczenia typu WAP i MAC filtering łamie się w czasie od
kilku minut do paru godzin.... co innego WPA, które jak na razie
uważane jest za bezpieczne.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/