Re: Czy rozsadnie aby w VPN istnial punkt dostepowy ...

Autor: berry <jarmal_at_usunwpto.pl>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 19:53:29 MET DST

Dnia Sun, 5 Jun 2005 11:34:01 +0000 (UTC), Rafal G. napisał(a):

> Witam. Pytanie do osob z pojeciem na temat bezpieczenstwa sieci bezprzedowych.
>
> Jest sobie firma , ktorej rozproszone oddzialy polaczone sie jako VPN. Ktos wymyslil
> sobie , aby w niektorych z tych oddzialow terenowych udostepnic sie bezprzewodowa...
> Mam teraz taki dylemat , wynikajacy po pierwsze z tego iz acces pointy mialyby z zalozenia
> akceptowac wszystkie chetne do podlaczenia komputery (!!!) , dajac tym samym latwy dostep
> do wnetrza sieci przedsiebiorstwa. Po drugie zas , nawet jesli w koncu zdecydowano by o
> [...]

Wiadomo radio wnosi znacznie wieksze ryzyko wlamania, czy zablokwoania
takiej sieci ale mozna sie jako tako zabezpieczyc. Staraj sie ograniczac
zasieg poza budynkiem firmy. WPA, WPA2 w polaczeniu z uwierzytelnieniem
radiusem np. PEAPem jest wystarczajacym zabezpieczeniem.
Wspolne haslo w korporacji to tez zly pomysl wiec odradzam WPA-PSK.
WEP jak juz wiadmomo ma slabosci i jak komus zalezy to go zlamie,
filtrowanie MAC wiele nie daje.

--
berry