Re: IC7-G + Prescott 3.0E ciag dalszy

Autor: Rotux <rotux_at_autograf.pl>
Data: Fri 03 Jun 2005 - 01:07:20 MET DST

Piotrek J napisał(a):
> Witam,
>
> Mniej wiecej tydzien temu opisywalem tutaj moj problem z resetowanie sie
> instalacji win xp na powyzszym zestawie.
>
> Droga eliminacji doszedlem wtedy do wniosku ze walniety jest albo
> procek, albo plyta (nie mialem drugiego procka zeby sprawdzic).
> Oddalem plyte do reklamacji i z powodu konca terminu i braku zwrotu
> plyty z serwisu dzis dostalem nowa plyte i ... to samo.
>
> Pod koniec instalacji XP nastepuje reset. Zalamka ... jednak sprobowalem
> obnizyc FSB z 200 na 166 i okazalo sie, ze jezeli ten procek chodzi na
> [...]

Myśle że duużo bardziej prawdopodobną przyczyną resetów niż uszkodzenie
proca jest jego przegrzewanie się - prescott i jeszcze na dodatek 3GHz =
  dużo wydzielanego ciepła, a to w połączeniu z zapewne boxowym
coolerkiem = niespodziewane zwisy i restarty. Objawy pasują idealnie -
zimny komputer śmiga dobrze.. po jakimś czasie /kiedy już się
przegrzeje/ - zwis. A po zmniejszeniu taktowania na 2GHz zmniejszyła się
ilość ciepła generowana przez procesor i boxowy wentylator wystarcza, by
nie dopuścić do przegrzania.
Reasumując - kup porządny cooler, albo chociaż zmień pastę pod tym boxem
na coś ze srebrem i popraw wentylację obudowy. Powinno pomóc.
pzdr.
PS: Rzuć okiem tu: http://www.tomshardware.pl/cpu/20041114/index.html

--
| Asus A7V880 | AXP 1700+ @ 2.17GHz | 2*256Mb Twinmos CH5 |