Re: Jak przywrócic skasonaną partycję dynamiczną?? POMOCY!!!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 19 May 2005 - 23:21:43 MET DST

Użytkownik "Jaro" <Jaro_27@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d6inms$jvg$1@achot.icm.edu.pl...
> Michal Kawecki napisał(a):
>
> BARDZO CI DZIĘKUJĘ. Metoda w domu sprawdziła się w 100%. Jeżeli
> zadziała również jutro w pracy będę Ci strasznie wdzięczny. Mam
> pytanie po przerobieniu dysku na podstawowy (trochę dziwne, że
> zadziałao bo Ranish 2.44 beta pisze że nie obsluguje systemu

Te programy edytują tylko tabelkę w MBR dysku z danymi na temat
partycji; samego systemu plików nie tykają.

> NTFS). Tymczasem jak zaznaczyłem mu partycje jako NTFS zrobił mi
> jedną z całego dysku i zmienił go na podstawowy. Po uruchomieniu

Hm. Tego nie łapię: "zrobił jedną z całego dysku" ?

> TestDiska znalzłem utracone już teraz wszystkie partycje, lecz po
> przywróceniu ich nie miały one przydzielonych liter dysków
> logicznych. Ale to już była błachostka. W każdym będź razie
> wszystko się udało. Powiedz czy to normalne, że takie miałem
> symptomy moich poczynań, czy może gdzieś popełniłem bład i da się
> odzyskać partycje z literami dysków i bez chwilowej utraty innych
> partycji założonych na dysku dynamicznym.

Litery przydziela sam system. Być może trzeba teraz wejść w
diskmgmt.msc i tam usunąć wpierw wpis dotyczący byłego już dysku
dynamicznego. A jak to nie pomoże, to przydziel te literki z palca.
Poddam jeszcze jedną myśl: jeżeli system masz postawiony na pierwszej
partycji i jej literka to C, to śmiało możesz usunąć podpis dysku
wymuszając w ten sposób ponowny przydział literek. Najbezpieczniej
jest zrobić to programem BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com (który pewnie przyda Ci się jeszcze
;-) ) - jest tam polecenie "Clear sig". Nie musisz go na dysku
instalować. Inne rozwiązanie to zwykłe DOS-owe polecenie fdisk /mbr,
zerowanie podpisu to jego efekt uboczny. Pamiętaj tylko - jeśli masz
system na innej literce, to nie zeruj tego podpisu.

> Michał. Mam jeszce jedno pytanie. Czy przed tą operacją zrobić
> kopię tego dysku ze skasowaną partycją. A jeśli tak to czym
> najlpiej zrobić aby skopiowiała się również ta zatracona partycja??

W zasadzie nie jest ona potrzebna... masz w końcu duplikat ;-). Jeśli
jednak masz miejsce gdzieś pod obraz tego dysku, to zrób go czymś
kopiującym po sektorach: albo Ghostem z przełącznikiem -IR (tu masz
opis:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2001111413481325),
albo np. DFSee http://www.dfsee.com .

--