Re: Jaka karta TV?

Autor: jerzy szczudłowski <jerzy_at_jedwab.net.p1>
Data: Tue 03 May 2005 - 18:05:37 MET DST

  Radek wrote:

> Hmmm..... Myślę, że powinien się Pan orientować, że coś takie jak 0
> zuzycia procesora nie sitnieje,

Myślę, że powinieneś się doszkolić: poczytaj sobie co to jest "bus
mastering".

> skoro nawet odtwarzanie dźwięku w grach na kartach z procesorem
> dźwiękowym zabiera nawet do ok. 10% mocy CPU (w zależności od CPU i
> karty oczywiście).

Gry wykonują różne obliczenia związane z dzwiękiem. Jaki to ma związek
z oglądaniem telewizji?

> A tutaj mamy do czynienia z zamianą sygnału analogowego na cyforwy,

I co - według ciebie niby tym się zajmuje CPU?

> usunięciem przeplotu,

Jedyna prawidłowa uwaga, ale jak wspominałem, to robi oprogramowanie
przetwarzające (dscaler, tvtime ...). Tak więc użycie tego samego
oprogramowania do innej karty da takie samo obciążenie.

> wysłaniem danych do karty dźwiękowej

Zwłaszcza jak obie są podłączone analogowo. To ten 15cm kabelek musi tak
obciąża CPU.

> Proszę zamiast Menadżera Zadań w Windowsie użyć innego oprogramowania

Nie mam Windows.

> albo puścić jakiś prosty benchmark z włączonym TV

Pomyślę, jak doczytasz o bus masteringu.

> (o nagrywaniu nawet nie wspomnę)

To dobrze, bo ja też nie wspominałem.