Re: tuner TV ze sprzętową kompresją MPEG-2, czy może szybszy procesor?

Autor: jerzy szczudłowski <jerzy_at_jedwab.net.p1>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 16:29:31 MET DST

  ToMasz wrote:
> to nie tak. Niie wiesz jaką masz jakosc tej kompresji, a ja cos nie wierze,
> ze to sie odbywa w czsie rzeczywistym.

Możesz to rozwinąć? Co to znaczy, że "nie wiem jaką mam jakość
kompresji" (skoro da się ustawić) i o co chodzi z tym czasem?

> Z katrami przechwytujacymi to sie
> robi tak:
> 1-ustawia sie ilosc spływających danych na dyst, na taki poziom, zeby dyski
> wydoliły, i zeby miejsca na dyskach nie brakło.
> 2-w czasie rzeczywistym uzywa sie takiego kodeka zeby obciazył procesor na
> tyle zeby dane spływające na dysk, zajmowały mniej miejsca. inaczej mówiąc,
> procesor przeliczając dane, pomaga poprawic parametry z punktu 1.

Ja robię ciut inaczej: ustawiam kwantyzator MPEG na strumień ~2-3Mbps,
audio ~0.1Mbps. Mój dysk ATA ma zapis liniowy w okolicach 200-300Mbps,
więc mam spory zapas. Ale właściwie do czego zmierzasz?

> z praktyki:
> 1. o ile materiał zgrany na dysk ma 10xwieksza objetosc (niż ma miec na dvd,
> lub na płycie cd jako avi-) to mozna go smiało poprawic, przeliczyc( długo
> to trwa, kilka przebiegów) - jakosc bedzi ewyraźnie lepsza

Co to ma do karty ze sprzętową kompresją?

> 2. przy zgrywaniu "komuni" z dupiatej kasety VHS jakosc jest na VCD taka
> sama - niezlaeznie jak sie napracuje

Pytanie jak wyżej. Nie mam "Usług video dla całej rodziny" tylko
komputerowy PVR.

> 3. jak musisz miec od reki mpeg2 -kup pentium 7 z zegarem 12345MHz,

Od ręki (w czasie rzeczywistym) mam wysokiej jakości strumień 3Mbit
MPEG-2 lub MPEG-4 (prawie takie samo obciążenie CPU) w rozdzielczości
PAL. Wystarcza do tego Athlon 1700 plus kodek FFmpeg i jeszcze powinno
starczyć czasu na dwa strumienie w rozdzielczości 400x300. Karta ze
sprzętowym enkoderem pozwoliłaby mi zgrywać dwa strumienie PAL w czasie
rzeczywistym.