Re: tuner TV ze sprzętową kompresją MPEG-2, czy może szybszy procesor?

Autor: ToMasz <witu_at_NO-SPAM.op.pl>
Data: Sun 24 Apr 2005 - 23:58:13 MET DST

jerzy szczudłowski wrote:

> W takim razie biorąc pod uwagę to, że aktualnie kompresja programowa
> do MPEG-4 zajmuje u mnie 60% czasu procesora, to nie opłaca się
> kupować tego Leadteka, tylko ewentualnie zainwestować w szybszy
> procesor? (żeby móc nagrywać z dwóch kart na raz)
>
> To pytanie dodatkowe: na co aktualnie opłaca się zamienić Athlona
> 1700XP (na FSB 166MHz - czyli podkręcony na 1833MHz) aby uzyskać
> 30-50% większą wydajność?

to nie tak. Niie wiesz jaką masz jakosc tej kompresji, a ja cos nie wierze,
ze to sie odbywa w czsie rzeczywistym. Z katrami przechwytujacymi to sie
robi tak:
1-ustawia sie ilosc spływających danych na dyst, na taki poziom, zeby dyski
wydoliły, i zeby miejsca na dyskach nie brakło.
2-w czasie rzeczywistym uzywa sie takiego kodeka zeby obciazył procesor na
tyle zeby dane spływające na dysk, zajmowały mniej miejsca. inaczej mówiąc,
procesor przeliczając dane, pomaga poprawic parametry z punktu 1.

z praktyki:
1. o ile materiał zgrany na dysk ma 10xwieksza objetosc (niż ma miec na dvd,
lub na płycie cd jako avi-) to mozna go smiało poprawic, przeliczyc( długo
to trwa, kilka przebiegów) - jakosc bedzi ewyraźnie lepsza
2. przy zgrywaniu "komuni" z dupiatej kasety VHS jakosc jest na VCD taka
sama - niezlaeznie jak sie napracuje
3. jak musisz miec od reki mpeg2 -kup pentium 7 z zegarem 12345MHz, jak
mozesz sie bawic w zgrywanie do kompa i przeliczanie - kup kontroler raid i
dyski sata.
Powodzenia
Tomasz
PS jak by co -pisz na priva: tw(na)e.pl