Re: P łyta + procesor + pamięć

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 23:03:21 MET DST

Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl@wp.plNOSPAM> nakombinował(a) coś takiego:
> Na A64 na Socket 939 i w przypadku P4 wydajność będzie większa o ok.
> 10% (tak pi razy drzwi)

Ok, pomyślę w perspektywie przyszłości o drugiej takiej kości, tymczasowo
niech sobie żyje samodzielnie, o ile jednak to złoże. Nie mam windy więc
ramu 256 to dla mnie arcywygodna wartość póki co, ale ten jest dziś w
chorych cenach (znaczy niskich), więc to ciekawa propozycja.

> Tu chodzi o zwiększenie przepustowości pamięci z 3.2 na 6.4 GB/s
> (oczywiście to są wartości teoretyczne)

Ok, rozumię, ale pewnie znając życie wyjdą kości 2 w jednej i tak samo
będą chciały szaleć, niby szybciej ;)

> Tu nie ma się co wydawać, takie są fakty.

Pewnie, dwa procki też są szybsze niż jeden, ale przyrost nie jest prostą
sumą ich wydajności, bo nawet 15% mocy może być zjadane na ich współpracę.
Dlatego ludzie kupują jednak jeden szybki ;)

> Ano, zawsze większy wybór, no i płytki na układzie VIA są nieco tańsze
> (a wcale nie gorsze).

A zastanawia mnie jedno, gdybym chciał złożyć możliwie najtańszy zestaw
dwuprocesorowy? Nie ważne - intel albo amd, liczy się tylko cena - tak na
teraz. Są jakieś w rozsądnych pieniądzach płyty które pozwalają na to? Bo
tak chyba szczerze mówiąc jeden szybki procek mniej się mi przyda niż dwa
wolniejsze.

> Podkręcanie to tylko wykorzystanie realnych możliwości procesora i
> jezeli nie przesadzisz ze zwiększeniem zegarów, to nie będzie żadnych
> niestabilności.

Też mi się tak wydawało, jednak się zawiodłem bo mojego duraka mogę
podkręcić nawet o 300Mhz, jednak system mi już buntuje się gdy jest
podkręcony o 15Mhz, więc zabawę na tym zakończyłem. Winda startuje i
chodzi na maksimum, zupełnie olewając podkręcony zegar. Byćmoże o wiele
szybszą mam reakcję na właśnie to że podkręcam, ale to ile mogę podkręcić
nie satysfakcjonyje ;) Dlatego dam sobie spokój z tym, niech chodzi ile mu
fabryka dała.

> Sempron na S754 to dobry i tani wybór.

Czy ja wiem, chyba jednak poczekam jakoś, wszystko tanieje, nie ma co się
spieszyć, a chciałem mieć przy okazji coś 64bit, jak coś kupię to znając
siebie nieprędko się pozbędę, a myślę że wraz z wejściem systemów w pełni
64bitowych, zwłaszcza windy ceny mogą jeszcze bardziej spaść :)

> A jak ma działać? Normalnie. Oczywiście ta zintegrowana karta będzie
> (zapewne) szybsza i będzie mniej obciążała procesor od sieciówki na
> PCI.

Czy ja wiem, przypomina mi to raczej rozwiązania typu win-modem czyli
przerzucimy na procesor jeszcze wszystkie operacje związane z działaniem
modemu.

> No to wykorzystasz tylko 100Mbit, ale starej sieciówki nie ma co
> wsadzać do nowego kompa. Nic nie zyskasz, a komp będzie żarł więcej
> energii z dodatkową sieciówką.

Zapewne tak, ale nie są to ilości podobne do grafiki czy procesora, to
niewielkie układy.

> dostaniesz sterowniki na CD z płytą główną.

Do windowsa, którego nawet nie mam teraz, umarło mu się w chamski sposób
miesiąc temu, co ciekawe przy trzecim uruchomieniu po instalacji.

> Na parhelię pewnie się znajdzie jakieś chłodzenie (najlepiej pasywne),
> ale trzeba będzie trochę poszukać na stronie producentów chlodzenia do
> kart graficznych. Mój zalman VF700 niestety na twoją kartę nie
> wejdzie.

Dlaczego pasywne? Z tego co rozumię to takie jest cały czas włączone, to
aktywne właśnie jest po to żeby chłodzić kiedy trzeba..

> Co do obudowy, to wybór należy do ciebie. Rzecz gustu która ci się
> bardziej spodoba. Jedno jest pewne - te obudowy są bardzo dobrej
> jakości (i pieruńsko ciężkie, niestety). Co do drzwiczek - ja bym
> wolał bez, chociaż budy chiefteca z drzwiczkami wydają mi się bardziej
> urodziwe. Ot, kwestia gustu.

Muszę znaleźć te obudowy i porównać na żywo, dwie mi się podobają, chcę
ten problem zamknąć na dobre kilka lat, nie wiesz może kiedy BTX wychodzi
z swoimi wynalazkami? Już raz o tym czytałem, ale dalej go nie widać, a
zmiany są już deko jednak kosmetyczne, a na pewno nie tak wielkie jak w
przypadku AT i ATX.

--
 (_| (_) (\/) | (\) | |\   Dominik Chmaj :: gg:919564 :: dominik.kei.pl