Re: Płyta + procesor + pamięć

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 11:07:13 MET DST

Ninik wrote:
> Witajcie
>
> Jak że płyta pokłóciła mi się z grafiką będe pewnie zmuszony na zmiany :(
> wypadło mi to nieoczekiwanie, dlatetgo mam mocno ograniczone fundusze na
> ten cel..
>
> Wyszukałem dla siebie coś takiego:
> Asus K8V-X Via K8T800 265zł
> AMD Sempron 2600+ bulk (Socket 754) 285zł
> Pamięć DDR 512MB PC3200 400MHz 143zł
> Do tego jeszcze wiatrak na procesor ok. 50zł
>
> Teraz tak, czy pamięci muszę kupować w jednej kości czy w dwóch?

Radziłbym jeden moduł, żeby potem nie wyrzucać dwóch 256 MB.

> Czy lepszy będzie ten chipset czy jednak nforce?

Lepszy będzie nForce.

> Czy ten procesor jest 64bitowy, bo wygląda na wersję ekonomiczną A64?

Nie jest ani nie wygląda.

> Napiszcie proszę co sądzicie o tym, ważne jest żeby przełożyć sobie do
> nowego komputera sieciówkę (realtek), muzykę (sb live) i grafikę (matrox
> parhelia) dlatego te dodatki dla mnie nie grają roli (jeśli będą dodatkowo
> to je i tak wyłączę). Do tego jak pewnie wszyscy chciałbym zestaw szybki i
> cichy.

W czym karta sieciowa jest lepsza od sterownika sieci na płycie?
Z dźwiękiem podobnie, chyba, że ten SB jest z tych nowszych i lepszych.

Jeśli cichy - to wyrzuć Parhelię ;) Wentylator wyje i szybko się
rozsypuje. Poszukaj karty z pasywnym chłodzeniem (może z heatpipe). Ja
niedawno wymieniłem Parhelię na R9550 Gigabyte (wiem, dziwna zamiana) i
jestem zadowolony. TV out wyraźnie gorsze, ale za to shadery w wersji 2
i bez wentylatora. No i śmieszna cena.

Athlon 64 jest dużo zimniejszy i przez to cichszy od Semprona. Skoro Cię
stać na Parhelię, to może pomyśl o Athlonie 64.