Re: Problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 21:40:17 MET DST

Użytkownik "Jgor" <alka82WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:45b3.00000700.426d301d@newsgate.onet.pl...

> Tak, w Win98 mam dostęp do do danych na tej partycji I z XP,
> wyszstkie dokumenty są całe i do użytku.

To w takim razie wstrzymaj się z naprawami, a raczej zajmij się
uruchomieniem tego XP. A, sprawdź może na początek w BIOS-ie, czy masz
włączone LBA w ustawieniach swego dysku, a na wszelki wypadek wymuś to
ręcznie.

[...]
> A to, że można wykonac obraz tej pratycji nie świadczy, że jest do
> niej dostęp? Może zawartość Boot.ini coś wyjaśni?

Jasne, że trzeba zajrzeć do Boot.ini i sprawdzić, czy jest tam ścieżka
w postaci
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP".

A programu do robienia obrazów nie mieszaj do tego, on nie czyta
Boot.ini ;-). Poza tym BootIt (chyba o nim myślisz) zrobi obraz
partycji niezależnie od tego, czy będzie ona uszkodzona, czy też nie.
Dlatego świetnie nadaje się do serwisu.

> OKi, jutro rano będe w domu i spróbuje tego z Testdiskiem. Nie
> używałem go jeszcze, czy nie ma tu jakichś niuansów związanych z
> przywrcaniem bootsektora z kopii zapasowej lub wygenerowaniem od

Nie ma. Trzeba mieć tylko oryginał tego bootsektora zachowany na boku.

> zera? Spróbuje też "Restore image" w Bootit.

O tym "Restore image" wspomniałem tylko dlatego, bo miałem wrażenie,
że w poprzednim poście nie bardzo wiedziałeś jak "zajrzeć" spod BootIt
w zawartość partycji.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/