Re: Alternatywne zasilanie CPU FAN (na p³ycie K8NF9)

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 21:46:26 MET DST

> Widzê , ¿e p³ytkê mamy tak± sam±. Jak wiêc ustawiæ wszystko w

Od razu mówiê ¿e u mnie dzia³a tylko regulacja wiatraka CPU .

Najpierw zrób taki test czy wogóle siê uda spowolniæ Twój wiatrak:

- W BIOS zostawiæ w³±czony SmartFan (enable) - przynajmniej tak jest u mnie
(speed FAN sam sobie to prze³±czy na kotrnolê programow±)

W SpeedFan:
- W zak³adce Readings wy³±czasz tymczasowo "Automatic fan speed"
- Wpisujesz z klawiatury 1% do ka¿dego "Speeda" (chyba ¿e zmieni³e¶ nazwê
tych regulatorów - standardowo jest chyba "speed" - mo¿na zmieniæ na CPU-FAN
itd.) Pierwszy regulator jest u mnie od procesora
- W zak³adce "Readings" naciskasz "Configure" przechodzisz do zak³adki
"Advanced"
- wybierasz "Chip" IT8712F na li¶cie
- PWM 1 mode - zmieniasz na "Software Controlled"
(potem jak ju¿ skofigurujesz mo¿na w³±czyæ "remember it" aby za ka¿dym razem
nie wybieraæ)

W tej chwili mo¿liwe jest ¿e wiatrak siê wogóle wy³±czy (na chwilê) i BIOS
bêdzie przez chwilê buczeæ
- naciskasz OK
- Znów w zak³adce "Readings": masz regulacje prêdko¶ci.
Je¶li jeszcze nie skasowa³e¶ niepotrzebnych regulatorów to bêd± 3 regulacje
prawdopodobnie pierwsza z nich jest od CPU-FAN:
wpisujesz "rêcznie z klawiatury" 1 , 100, 0, 20 itd. No i trzeba
zaobserwowaæ czy zmienia siê prêdko¶æ CPU-FAN-a - optycznie lub s³uchowo :)
Mo¿na te¿ zaobserwowaæ w programie SpeedFan cz siê zmienia prêdko¶æ wiatraka

Je¶li to powy¿sze nie zadzia³a to kiszka .

====
Potem zrobi³em mniej wiêcej tak w "Configure" ( Trochê to chaotyczne ale
mo¿e siê przyda )
W "temperatures": kosmetyka : Temp 1 zmieni³em nazwê na CPU, Temp 2 - na
Main Board, zostawi³em jeszcze HD0 HD1 pozosta³e wogóle odchaczy³em
- Po rozwiniêciu (znak +) CPU (Temp1) trzeba zaznaczyæ ¿e temperatura CPU
zale¿y tylko od CPU-FAN (przed zmian± nazw od Fan 1 chyba)
- pozosta³e temperatury (u mnie) nie zale¿± od niczego i odchaczy³em
zale¿no¶ci

W Fans zmieni³em tylko nazwê Fan1 na CPU FAN, pozosta³e FANy odchaczy³em

W Voltages, Options, Log bez zmian

W "temperatures" znowu wej¶æ i ustawiæ na temperaturze CPU (przed zmian±
nazw Temp 1 chyba):
Desired: 40 (bêdzie oczywi¶cie znacznie mniej podczas normalnej pracy i
wiatrak bêdzie chodzi³ na min. obrotach)
Warning 44 (albo wed³ug uznania)

Uwaga :

W "speeds"na CPU-FAN (Fan 01 przed zmian± nazw)
Minimum Value 1%
Maximum Value 5%
Z tym ¿e najpierw wypróbuj bo u mnie 5% jest OK ale u Ciebie mo¿e byæ
inaczej

Fan01 - nazwa³em CPU-FAN
pozosta³e Fany odchaczy³em

Pozdr.