Re: Problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 00:54:11 MET DST

Użytkownik "Jgor" <alka82WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:45b3.0000026f.426b731e@newsgate.onet.pl...
> Witam.
>
> Na dysku mam 3 partycje podstawowe i jedną rozszerzoną z trzema
> dyskami logicznymi. Wszystko w Fat32/16
> Zainstalowane: Win98se (partycja C) i WinXP (partycja podstawowa
> G).

Nie podawaj literkami miejsc instalacji systemów, bo każdy z nich
inaczej te literki przypisuje. G - co to za partycja?

Nie odpisuj - niżej widzę, że P2 ;-).

> Od pewnego czasu nie mogę uruchomić XP po wybraniu w bootmanagerze
> XP. Najprawdopodobniej stało się to po wybraniu opcji napraw przy
> skanowaniu boot recordu w NortonAV pracjującego pod Win98. Efekt
> jest taki, że Win98 uruchamia się ze standardowego bootmanagera
> XP. W Win98 widzę "nową" pustą partycję G bez etykiety i bez
> dostępu do niej, a cała zawartość poprzedniej partycji z XP
> została przeniesiona na nowa partycje I (jest dostęp do danych). W

A więc masz jednak dostęp do tej partycji z XP ? Tyle że teraz ma ona
literkę I ?? Ciekawe.

Takie "duplikaty" partycji mogą być widoczne spod Win98, to błąd tego
systemu.

> fdisku widzę partycję G jakby była niesformatowana. Podobnie wygląda

Staraj się fdiska nie używać. Są lepsze, dokładniejsze, pozbawione
błędów narzędzia: Ranish Partition Manager, BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com ...

> to po uruchomieniu z dyskietki startowej Win98, gdzie mam C-P1,
> D-R1, E-R2, F-R3, G-? (brak dostępu, a powinno być P2 z systemem
> XP), H-P3. P1,2,3 to tu etykiety odpowiednich partycji
> podstawowych, a R1,2,3 - dysków logicznych na pratycji
> rozszerzonej.

A gdzie zgubiłeś literkę I?

> W MBRWork mam info o HDO:
> 0:| 80 | 1 1 0 | b | 254 63 639 | 63 | 10281537
> 1:| 0 | 0 1 640 | c | 254 63 1023 | 10281600 | 12418245
> 2:| 0 | 0 1 1023 | c | 254 63 1023 | 22699845 | 10344860
> 3:| 0 | 0 1 1023 | f | 254 63 1023 | 33145705 |123314940

Na pierwszy rzut oka jest OK. I nie ma tu kandydata na partycję z
literką "I".

> W Bootitng mam:
> View MBR: podobnie jw.
> Work with partitions:
> HDO P1-0 Partition 5020MB Fat32
> P2-1 Partition 6064MB Fat32
> P3-2 Partition 5052MB Fat32
> MBREntry3 Partition 60212MB Extended
> R1 Volume 1922MB Fat16
> R2 Volume 28137MB Fat32
> R3 Volume 30153MB Fat32

Czy BootIt sygnalizuje jakieś błędy? Czy masz dostęp do zawartośći P2
(poprzez np. Create Image, albo Edit file)? Czy jest on zainstalowany
na hdd, a jeśli tak to co masz w opcjach odnośnie "Limit partitions"?
Czy też uruchamiasz go z dyskietki?

> Podobne problemy z partycjami były już tu poruszane wiele razy,
> ale identycznego nie znalazłem. Wolę więc zapytać, bo do tej pory
> nie "bawiłem" MBRem i programami typu Bootitng, MBRWork. Po
> przeczytaniu wielu wątków o problemach z partycjami mam juz
> mętlik i nie wiem jaki powinienem zrobić następny krok. Czy
> fix/mbr będzie to dobrym remedium? Myślełem, aby użyć Undelete w

Fixmbr NIE naprawia tabeli partycji. Nazwa tego polecenia jest myląca.

> Bootitng, ale nie moge go tam znaleźć, poza tym partycje
> wyglądaja tu chyba, tak jak powinno być. Jak najprościej i

No właśnie - partycje są, tylko brak jest dostępu do P2.

> najbezpieczniej przywrócic poprzedni stan i XP na "swoje" miejsce?
> Czy backupy 1 scieżki w MBRWork (Back0.bin) i w Bootitng
> (EMbrk0.bin) wystarczą, aby przywrócić obecny układ sektorów
> rozruchowych, w przypadku gdy coś pójdzie nie tak?

Zrób, zawsze to coś. Ale pamiętaj, że do kompletu potrzeba jeszcze
kopii bootsektorów partycji, a tego BootIt nie robi.

Zaczekam, aż mi odpowiesz na poprzednie pytania.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/