Re: Problem z partycjami

Autor: Jgor <alka82WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 10:58:19 MET DST

> Staraj się fdiska nie używać. Są lepsze, dokładniejsze, pozbawione
> błędów narzędzia: Ranish Partition Manager, BootIt Next Generation
> http://www.terabyteunlimited.com ...

Użyłem tu fdyska tylko po to, aby zobaczyć co on pokaże, zakładając, że sam
podgląd nie zrobi nic złego, a jakąś informację da.

> A gdzie zgubiłeś literkę I?

Właśnie o to chodzi, że tu już nie ma tego I z P-2, a G nie ma etykiety, czyli
wygląda na to, że tu zupełnie "wcięło" tą partycję z XP :-(.
To znaczy właściwie to jest I , ale tam jest Ramdrive.
Przydają się jednak te etykiety partycji (kiedyś, gdy ich nie było, nieco się
pogubiłem ;-)

> Na pierwszy rzut oka jest OK. I nie ma tu kandydata na partycję z
> literką "I".

> Czy BootIt sygnalizuje jakieś błędy? Czy masz dostęp do zawartośći P2
> (poprzez np. Create Image, albo Edit file)? Czy jest on zainstalowany
> na hdd, a jeśli tak to co masz w opcjach odnośnie "Limit partitions"?
> Czy też uruchamiasz go z dyskietki?

Zarówno Bootit jak i Mbrwork nie sygnalizuja żadnych błędów. W Bootit
spróbowałem zapisu obrazu partycji P-2 (Image > Create Image > na partycję R-3)
i idzie bez problemu.
Bootitng uruchamiam z dyskietki (to też mając na uwadze twoje rady;-)).

> Fixmbr NIE naprawia tabeli partycji. Nazwa tego polecenia jest myląca.

No tak, pomny twoich ostrzeżeń w wielu postach, unikałem fixmbr, pomimo rad
kolegi-informatyka;-)

> No właśnie - partycje są, tylko brak jest dostępu do P2.

... ale dlaczego polecenia Undelete tu nie widzę (choć w moim przypadku raczej
nie ma zastosowania).
Może to Std MBR?

> Zrób, zawsze to coś. Ale pamiętaj, że do kompletu potrzeba jeszcze
> kopii bootsektorów partycji, a tego BootIt nie robi

Kopie jw już zrobiłem. W którymś z twoich postów wyczytałem, że w Bootit powinna
się nazywać EMBRCRT0.und, czy taka się tworzy w przypadku użycia toego Undelite,
którego tu nie widzę?
W Mbrwork poleceniem Capture zrobiłem też kopie bootsektorów partycji P1, P2, P3
i R. Mają po 512 B. Czy do "pełni szczęścia" powinienem mieć jeszcze kopie R1,
R2 i R3 zrobione np. za pomocą DFSee? A może od razu najlepiej robic kopie tym
DFSee?

> Zaczekam, aż mi odpowiesz na poprzednie pytania.
Dzięki za odpowiedź. Już sie obawiałem, że to tak banalny problem, że to tylko
ja mam kłopot i nawet nie warto na to odpowiadać;-)
Jest jeszcze coś o czym może wspomnę, choć to raczej problem na inny temat, bo
występował jeszcze przed pojawieniem sie powyższego. W każdym windowsie u mnie
jak tylko próbowałem użyć napędu FDD to system zawieszał się. Pod Dosem jest OK.

--
Pozdrawiam
Jgor