Re: stara płyta + duży dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 20:56:12 MET DST

Użytkownik "Hudson Hawk" <hudson@poczta.pnet.pl> napisał w wiadomości
news:d43jui$o52$1@opal.futuro.pl...
> Witam
>
> Mam komputer (właściwie nie ja tylko znajomy). Wiem, że jest tam
> zainstalowany Pentium II 333 MHz w slocie 1. Modelu płyty głównej
> niestety nie znam, wiem że jest jedynie na chipsecie Intela.
> Obecnie pracuje tam dysk
> 6,4 GB. Komputer ten służy jako serwer plików pod Linuxem (Samba).
> Chcę tam
> włożyć dużo większy dysk - SEAGATE 160 GB.
> Pytanie: Czy jest szansa, że taki duży dysk zostanie zauważony
> przez BIOS ?
> Jeśli nie, to o jakiej maxymalnej pojemności mogę tam włozyc dysk
> [...]

A czemu potrzebujesz, żeby koniecznie był on widziany przez BIOS?
Zarówno Linux jak i Windows poradzi sobie z obsługą dużego dysku bez
jego pośrednictwa. Jedyny problem to to, że chcesz włożyć dysk większy
niż 137 GB, bo tu potykamy się o bardzo prawdopodobne ograniczenie
możliwości adresacji kontrolera dysków na tej płycie. Ale jak włożysz
osobny kontroler, to czemu nie.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/