Re: stara płyta + duży dysk

Autor: tomek <tom.pi_at_interia.pl>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 21:38:56 MET DST

Użytkownik Michal Kawecki napisał:
> Użytkownik "Hudson Hawk" <hudson@poczta.pnet.pl> napisał w wiadomości
>
> A czemu potrzebujesz, żeby koniecznie był on widziany przez BIOS?
> Zarówno Linux jak i Windows poradzi sobie z obsługą dużego dysku bez
> jego pośrednictwa. Jedyny problem to to, że chcesz włożyć dysk większy
> niż 137 GB, bo tu potykamy się o bardzo prawdopodobne ograniczenie
> możliwości adresacji kontrolera dysków na tej płycie. Ale jak włożysz
> osobny kontroler, to czemu nie.

Witam
z tym, że system, obojętnie jaki będzie go widział się zgodzę, ale jesli
dysk zostanie zastąpiony, to jak BIOS ma wystartować z niego bez
wcześniejszego rozpoznania go???

Jeśli zostanie mały dysk, na którym jest system, to nie ma problemu.
Jeśli mały dysk zostanie zastąpiony, to imho nie wystartuje.

Jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę.

Pozdrawiam

--
Tomek