Re: Tani monitor 17" - poradźcie coś.....

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 12 Apr 2005 - 11:02:31 MET DST

Henry(k) <henrico8@op.pl> wrote:

> Szkoda że o tym nie wiedzą 4 monitory przy których siedzę w robocie 8
> godzin dziennie od ponad 3 lat.

            Bo trzeba _STALE_ siedziec przy jednym - do jego wad oczy sie
przyzwyczjaja. Zmiany sa jeszcze gorsze - swego czasu dostawalem szalu
przesiadajac sie tego samego dnia miedzy wkleslym optycznie Flatronem
w pracy a lekko wypuklym Samsungu w domu :/

> Nie toczę wojen, sam zaczynałem od kart ELSA Riva 128, potem ELSA
> Erasor na TNT, potem zbłądziłem na coś Made in Chinczyk w garażu no i
> zaszalałem z ATI R9000.

            Nie bede tu wyminial swoich [zaczynalem od herculesa [ale pisanego
z malej litery ;)] i genberalna zasada jest taka, ze dobry producent, choc
cudow nie jest w stanie zdzialac, nawet z ukldu o kiepskich mozliwosciahc
biorac pod uwage jakosc postara sie wycisnac mozliwie dobry obraz, chinska
manufaktura potrafi spie*c nawet dobre jakosciowo uklady. Jako przyklad
podam Diammond Viper SE LB na kiepsciutkim S3 Trio732 - byl nawet OK, jak
na owczesne standardy, choc 90% kart na S3 to bylo nieporozuminie. Z
drugiej strony mozna trafic na chinskie krzaki R9550 o fatalnym obrazie. Tu
naprawe trudno cokolwiek spie*c, bo rdzen i oba RAMDACi sa juz w VPU i tym
samym niezalezne od producenta. Pozostaje plytka, gdniazdo [standardowe
DSUB lub DVI] i przede wszystkim filtry. Oczywiscie chinczycy potrafili
wymyslec taki genialny patent jak podlaczenie gniazda dsub na kawalku kabla
podobnym do tego, jakim podlacza sie flopetki. Przy pasmie video
dochodzacym do 400 MHz chyba nie musze mowic jaki to ma wplyw na jakosc ;>
A jeszcze nie spotkalem sie z sytuacja, gdy wlasc8iciel takiego szmelcu sam
z siebie probowal temu zaradzic chocby przez podlaczenie nawet analogowego
monitora przez przejsciowke DVI->DSUB.

> W każdym razie karta grafiki (producent/jakość) i tak odgrywa rolę w
> jakości obrazu i tu chyba nie będziesz miał do mnie pretensji?

            Jak najbardziej - -> jw.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938