Re: SATA a nie ATA w serwerach

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_epf.BEZ-TEGO.pl>
Data: Mon 11 Apr 2005 - 12:05:14 MET DST

On Thu, 7 Apr 2005 15:55:06 +0200, "Robert Polkowski" <bla@bla.pl>
wrote:

> Kupuje np. promise'a z 8 kanalami ATA?

To jeszcze tylko trzeba zwinąć 12 taśm ATA w trąbkę i znaleźć taśmy
nieco dłuższe niż standardowe (Intel kiedyś takie dawał).
Dla porównania powiem, że standardowe przewody do SATA są "nieco" za
krótkie (jakieś 15-25 cm w zależności od położenia dysku i
kontrolera).
Poza tym za dyskami siedzą hot-swap'owe wentylatory więc "tapetowanie"
standardowymi (nie zwiniętymi) taśmami jest średnim pomysłem.
Jakby się tak głębiej zastanowić, to wychodzi kupa problemów
technicznych ;-)
Ja nie twierdzę, że tego nie da się zrobić przy pomocy ATA, ale SATA
jest naprawdę dużo lepszym pomysłem. Przemilczę drobny fakt, że
backplane'y do tej obudowy w wersji ATA nie występują ;-)

--
Pozdrawiam
  Bartek