może procek? - długie

Autor: adam <a_at_a.pl>
Data: Fri 08 Apr 2005 - 18:36:03 MET DST

Od dłuższego czasu mam problem z kompem i nie bardzo potrafię uściślić z
czym jest kłopot - żeby się tego pozbyć.
Najczęstsze i najbardziej zauwazalne problemy to:
1) Bardzo wolny start systemu, który często kończy się zawieszeniem (na
finiszu gdy widać już pulpit i większość ikonek)
2) Praktycznie żadne standardowe (bez przesadzonych wymagań sprzętowych) gry
nie działają - nawet te, które działały kiedyś. Przeważnie nie ładują się
wcale, albo przy uruchomieniu wskakuje jakiś komunikat o błędzie bądź ekran
robi się czarny i koniec pieśni.
3) Wiele programów podczas działania pokazuje dziwne komunikaty o błedach
niezależnie od tego czy działają poprawnie czy nie. (Np. plik Excela na
którym coś robię i próbuję zapisać zmiany pokazuje, że nie można znaleźć
takiego serwera, albo plik jest niedostępny, a potem i tak się zapisuje
prawidłowo)
4) Programy często nie chcą się w ogóle odpalić pokazując jakiś komunikat o
błedzie. Dopiero któraś z kolei próba kończy się uruchomieniem.
5) Większość filmów podpatrywana w podglądzie (jeden klik myszy) zawiesza
kompa na chwilę lub całkowicie. (normalnie odpalone filmy działają zazwyczaj
bez problemu)
6) Prawie non stop słyszę i widzę, że dysk coś tam poskrobuje - nawet w
momentach gdy praktycznie nic nie robię.

Teraz o tym co już sprawdzałem/zmieniałem:
1) Pamięć sprawna, sprawdzan, wymieniana
2) dyski mam 3 z których na każdym stawiałem system i wszystkie zachowują
się podobnie (więc dysk i wykrzaczanie systemu raczej odpada)
3) karta graficzna zmieniana na inną i testowana - bez znaczenia
4) Wymieniłem zasilacz na nowiutki MODE COM - nic
5) Płyta główna - nie wykazuje zauważalnych oznak uszkodzeń - kondensatory
O.K, jest roczna, nie było żadnych pożarów, kłopotów z prądem itp.

Parametry - Win2k, HDD Samsung 40gb (i 80gb), PIV 1,6, ASUS P4V800-X, DDRAM
512mb SPECTEK, zasilacz MODE COM, Neo na SpeedTouch
Na koniec dodam, że problemy pomału się pogłebiają, bo komp działa coraz
marniej, a ja wciąż nie wiem, co to.
W zasadzie nie wymieniałem tylko procka, bo nie mam na co i nie mam nawet
skąd pozyczyć podobnego. Może jakoś inaczej można się o tym przekonać.
Może ktoś miał podobne problemy? Co się mogło stać z tym kompem???

adam