Re: Celeron czy Athlon?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Fri 01 Apr 2005 - 23:30:39 MET DST

Mariusz wrote:
[ciach]

> Część osób doradza mi Celerona, twierdząc, że jest bardziej stabilny
> niż Athlon 64, że z Athlonem mogę mieć jakieś problemy typu
> niedziałające aplikacje, częste zwisy itp., że programy nie obsłużą
> instrukcji procka, że np. jeśli zainstaluję Windows 98SE to też będą
> problemy itp.
> Inni odradzają Celerona twierdząc, że mocno się grzeje a co za tym
> idzie ma głośniejszą pracę wentylatorów doradzając zakup Athlona 64
> (ponoć temperatura Athlona jest o wiele niższa niż Celerona).
>
> Ja też jakoś nie jestem przekonany do firmy AMD (to z czasów Pentium
> [...]
[ciach]
> Mógłby mi ktoś doradzić który z procesorów wybrać?
>
> Pozdrawiam
>
> Mariusz

jak rozumiem, nikt z doradców amd w życiu nie używał... ja nic innego do
domowego kompa nie włożę, intele mam w pracy i z porównania wynika, że
prędzej celeron wykrzaczy jakąś aplikację, nie mówiąc o wydajności
rozdeptanego ślimaka. jeśli chodzi o boxowe wentyle to mają porównywalną
głośność, ale amd64, zwłaszcza winchester słabo się grzeją, więc można
śmiało obniżyć obroty, czyli hałas. możesz też kupić oem i do niego
jakiś cichy wentyl, wg uznania.
pozdr
szydas