Re: Wirus restartujący kompa? //POMOCY ! ;-)

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Fri 18 Mar 2005 - 20:19:43 MET

>Użytkownik "Paweł Neugebauer" <p.neugebauer@advanto.pl> napisał w
>wiadomości
>Mam taki problemik - co jakiś czas mieli mi dyskiem i następuje
>natychmiastowy
>restart (tak jakby ktoś nacisnął klawisz reset) - przeskanowałem wszystkim
>co
>miałem (SpySubtract, AVK) - ale nic nie znalazło (a raczej jakąś drobnicę,
>którą
>natychmiast usunąłem). Pytanie zatem - co może być nie tak? Co się dzieje?
>Pomocy, bo pracować się nie da ;-(

Pytanie czy on tak zaczął po jakiejś zmianie w sprzęcie, czy po instalacji
programów.
Czy się resetuje też kiedy nie masz połączenia z Internetem ? (bo może jakiś
haker Ci robi żarty korzystając z sieci TCP/IP). Może wyjmij kabelek
sieciowy/modemowy i zobacz czy dalej się resetuje.

W przypadku sprzętu jest wiele możliwości, z których najbardziej
prawdopodobna to wadliwe działanie pamięci. Nie musi to jednak oznaczać że
pamięć jest wadliwa. Może np. źle działać z daną płytą główną w trybie
"dual" itp. Przetestuj programem Prime95->Torture Test - jak nie zgłosi
błędu przez 10 minut to sprzęt w porządku.
Możesz też zapuścić testowanie dysku. WindowsXP->"Sprawdzanie błędów" we
właściwościach dysku.

W przypadku hakera nie wystaczy antywir/anty spy bot. Powinna pomóc
instalacja najnowszych łatek do systemu
http://windowsupdate.microsoft.com/
+ konfiguracja firewall'a (mi rozpoznaje atak średnio raz na dwa dni)

Pozdrawiam
Marek