Re: Kto robi dobre floppy 1,44?

Autor: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 15:01:32 MET

On Tue, 22 Feb 2005 14:29:50 +0100, "Marek Piaseczny"
<sddfslajsdl@wp.pl> wrote:

>Fakt coś z tym spadkiem jakości musi być. Najtrwalsze dyskietki jakie
>pamiętam, to w mojej karierze były DDki przerobione na HDki, firmy
>nieznanej. W podstawówce nosiło się to w kieszeni przez 2 lata minimum i
>zero problemów. Kupiłem z rok temu paczkę Verbatimek w pudełku i chyba z 2
>padły od razu, reszta też się szybko wykruszyła :(

Ależ to jest, niestety, normalny i naturalny proces. A stacje
dyskietek od Atari i Comodorców działają Wam dalej, czy popsute są?

Ot po prostu kiedyś taki sprzęt był drogi i przewidziany do pracy
"długodystansowej". I robiło się go porządnie. To samo z nośnikami. A
dzisiaj? I tak założenie jest takie, że sprzęt prędziej zestarzeje się
"moralnie", niż padnie. Do tego firmom chyba nie zależy na tym, aby
ich sprzęt był solidny, tylko często kupowany. I robi się tandetną
masówkę.

A CD-ROMy? Które najlepiej działają? Te pierwsze, 1x, 2x, 4x. Płytki
CD? Dzisiaj kupujesz paczkę płyt i się modlisz, aby były dobre.
Sprawdźcie sobie CD nagrywane kilka lat temu, 1x, 2x. Do dzisiaj
śmigają. Z dyskietkami to samo, sam napisałeś.

Także ja już przyzwiczaiłem się do tego i tyle. I jak dla mnie to jest
kolejny przykład na to, że nie ma czegoś takiego jak "tanie i dobre".
Albo jedno, albo drugie.

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl