Re: jaki ups??

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 19:45:29 MET

Zbyszek <zetzzet@poczta.onet.pl> wrote:

> No w zasadzie bez portu mozna sie obejsc, bo zakladajac, ze jak
> wychodzisz to nie masz zadnych otwartych i niezapisanych dokumentow
> oraz uzywasz NTFS to jak wrocisz bedziesz mial po prostu
> (nieprawidlowo) wylaczony komputer.

            Klania sie Murphy ;)

> A przed cala reszta spektrum problemow (zwlaszcza krotkotrwale przerwy
> lub obnizanie napiecia, ktore sa najczestsze) jestes ochroniony.

            Zalezy co sie tym zasila. Ja z tego samego UPSa desktop i serwerek.
Desktop ma sie zamykac od razu, serwer dzialac maksymalnie jak najdluzej
- do stanu krytycznego by w miare mozliwosci przetrwac przerwe w zasilaniu.
Bez portu takie ustawienie nie jest mozliwe, a dwa komputery [nawet bez
monitora] wykoncza UPS blyskawicznie.

> Inna sprawa, ze jak ups to tylko APC,

            Ale IMO sciagany z zachodu + zmiana akumulatorow. Nowe maja przy
wiekszych mocach strasznie niekorzystny stosunek cena/jakosc - 1.700 zl
[za SU1000VA] czesto nie jest wart sam desktop [bez monitora], ktory
zasilaja.

> a te sa w wiekszosci z portem, szczegolnie ze mowimy o ups z AVR, bo
> kupowanie bez niego mija sie z celem.

            Przeciez 99% procent UPSow to ma - chyba wszystkie line interactive
nie wspominajac juz o online. AVR nie maja chyba tylko stare APC Back UPS
[nie PRO], bo to sa UPSy offline.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938