Re: jaki ups?? - takie samo pytanie, ale konkretna konfiguracja

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 19:56:21 MET

Michal Pyka <mpyka@neostrada.pl> wrote:

> Jeszcze jedne pomysl mam - wziac te 500-ke APC i zrobic tak, ze do
> niego mam podlaczonego samego kompa + monitorowanie - w przypadku
> zanikow napiecia najw. jest bezpieczne a pradazerny monitor go nie
> obciaza. W przypadku np. dluzszego braku zasilania zrobic tak, ze
> automatycznie przechodzi w hibernacje; wtedy monitor nie jest mi
> potrzebny... tak sobie mysle...

            Ja tak mam zrobione i sobie chwale [monitor wg specyfikacji zre mi
do 120W]. Jakby w razie czego bardzo byl mi potrzebny podglad, to moge go
podpiac do UPSa w locie.

PS:
Sporo APC ma taki fajny patent z gniazdem nie podtrzymywanym, a jedynie
chronionym przed zwarciami, przepieciami itp [zazwyczaj biale albo inaczej
wyroznione]. W zasadzie przeznaczone jest ono do zasilania drukarek
laserowych [cholerstwo ma strasznie duzy szczytowy pobor mocy w trakcie
rozruchu - UPS by tego nie wytrzymal], ale spokojnie mozesz podlaczyc do
niego monitor. W najgorszym wypadku po prostu przekladasz go do czarnego
gniazda zasilanego z UPS.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938