Re: jaki ups??

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 00:49:05 MET

"Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns9603C8FDCF9F0mbien@127.0.0.1...

> Ale IMO sciagany z zachodu + zmiana akumulatorow. Nowe maja przy
> wiekszych mocach strasznie niekorzystny stosunek cena/jakosc - 1.700 zl
> [za SU1000VA] czesto nie jest wart sam desktop [bez monitora], ktory
> zasilaja.

No fakt, cena to jest ich zasadnicza wada (zreszta jak wszystkiego co
dobre). Za Back-UPS RS 800VA zaplacilem prawie 900zl ponad rok temu, ale
znajomy, ktory kupil podobnej mocy Evera za 600zl kilka miesiecy po mnie,
teraz sobie pluje brode, ze nie dolozyl. Wprawdzie ze wzgledu na sprawiajacy
problemu soft, a nie problemy techniczne, wiec moze to malo miarodajne, tym
niemniej swiadczy to o szacunku dla klienta ze strony APC (ze o kabelku
telefonicznym i lan oraz rzepach do potrzymywania kabelkow nie wspomne;) ).

> Przeciez 99% procent UPSow to ma - chyba wszystkie line interactive
> nie wspominajac juz o online. AVR nie maja chyba tylko stare APC Back UPS
> [nie PRO], bo to sa UPSy offline.

Jeszcze rok temu AVR nie byl taki popularny, natomiast teraz rzeczywiscie
nawet UPS w makro za 200zl (600VA) maja AVR, inna sprawa czy dziala to jak
powinien dzialac AVR.... Jesli chodzi o on-line, to tam nie ma AVR, bo AVR
to technologia pozwalajaca na podbicie/zbicie napiecia bez korzystania z
akumulatorow, natomiast on-line caly czas pracuje z aku, wiec AVR nie ma tu
racji bytu (a prad na wyjsciu jest zawsze taki jak powinien). Za to wrecz
przeciwnie - mozna kupic sam AVR bez akumulatora, po prostu urzadzenie
wyrownujace napiecie, jako taka lepsze listwa... aczkolwiek kosztuje prawie
tyle co UPS z AVRem.

Obecnie APC podstawowe Back UPSy nazywa "standby", ale nie wiem czy to jest
eufemizm na off-line? AVR nie maja.

pozdrawiam
Zbyszek