Re: single DDR -> dual DDR

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 22:23:07 MET

Konrad Palczynski <kaspy1@interia.pl> wrote:

> Przymierzam się do nForce4. Z tego co widziałem w opisach, zwykle
> hardware ma 4 gniazda, można obsadzić 1,2 lub 4.

            Szczerze mowiac jeszcze nie wczytywalem sie w jego specyfikacje
techniczna. Wczesniej niz za rok nie mam zamiaru sie przesiadac. Dopiero co
w pazdzierniku zminialem plyte na nForce2, ale specjalnie wzialem
"oszczedna" na przeczekanie - SocketA powoli sie konczy :/

> Widze ze problem z jedno/dwu-stronnością wraca jak czkawka. Pamiętam to
> z czasów Pentium I i SIMMów.

            Ano. To wynika z faktu ze nForce2 obsluguje maks 6 bankow - daje to
3 moduly obsadzone dowolnie lub 4 pod warunkiem, ze dwa z nich sa
jednostronne.

> Czy DDRy 1-stronne są "lepsze" - nowsze technologicznie?

            Przy tej samej pojemnosci modulu - tak. Wynika to z wiekszej gestosci
kostek. Poza tym taki modul czerpie mniej pradu. Terminu jednostronne
uzywam tu jednak w znaczeniu majace 8 kosci po 1 stronie, a nie mam na
mysli organizacji logicznej modulu.

> Jak tak kwestia wygląda na rynku w przypadku DDR400 w wielkościach 256 i
> 512MB?

            Teraz praktycznie wszystkie 256 i 512 sa jednostronne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938