Re: single DDR -> dual DDR

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 12:12:44 MET

Konrad Palczynski wrote:

> Przymierzam się do nForce4. Z tego co widziałem w opisach, zwykle
> hardware ma 4 gniazda, można obsadzić 1,2 lub 4.

W przypadku Athlona 64 o współpracy z pamięcią decyduje procesor a nie
Northgbridge. Dotychczasowe A64 zwalniają szynę pamięci przy więcej niż
trzech "stronach" (modułu) na jednym kanale. Czyli przy Socket 939
możesz założyć po jednym dowolnym module na kanał, a jeżeli założysz dwa
moduły dwustronne na kanał (czyli razem 4 moduły) - pamięć zwolni.

> Widze ze problem z jedno/dwu-stronnością wraca jak czkawka. Pamiętam to
> z czasów Pentium I i SIMMów.

Nie, wtedy chodzio o coś innego. O rozmiar pojedynczego banku pamięci.
Dzisiaj chodzi o liczbę banków na jednym kanale.

> Czy DDRy 1-stronne są "lepsze" - nowsze technologicznie?

Tak, bo przy tej samej pojemności mają mniej układów, czyli większą
pojemność pojedynczego układu pamięci.

> Jak tak kwestia wygląda na rynku w przypadku DDR400 w wielkościach 256 i
> 512MB?

256 dwustronne to przeżytek. 512 jednostronne to luksus.