Re: Caviar 120GB - glosno

Autor: Tom <piwonski1_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 21:10:52 MET

>Od 2 dni moj dysk Caviar ATA 120GB 8MB 7200 pracuje zauwazalnie
>glosniej. Wydaje z siebie wysokiej czestosliwosci metaliczne dzwiek.

Przejrzalem troche archiwum i zobaczylem tam, ze wydawanie wysokich
metalicznych dzwiekow to bardzo czesto spotykana cecha dyskow
twardych, rowniez WD Caviar. W jednym z postow znalazlem rade
sugerujaca umieszczenie takiego swiszczacego dysku na czyms miekim.
Zrobilem to i zostalem bardzo pozytywnie zaskoczyony. Ten wysoki
dzwiek zostal prawie calkowicie wytlumiony. Nie slysze metalicznego
dzwieku :-) Teraz dysk lezy na takiej zwyklej gabce lazienkowej. I
teraz kolejne pytanie zwiazane z odprowadzaniem ciepla ktore jest
niewatpliwie utrudnione. Ktora strona dysku jest pod tym wzgledem
bardziej wrazliwa gora czy dol? Czy kladac dysk na takiej gabce
pogarszam warunki pracy dysku nieznacznie, srednio czy bardzo. Zdaje
sobie sprawe z ogolnosci tego pytania ale nie bardzo wiem jak moge je
zadac inaczej. Oczywiscie sprawe moich watpliwosci rozwial by pomiar
temperatury tego dysku, ale nie wiem jak mam to zrobic i czy to jest
wogole mozliwe. Bios nic na ten tamat nie mowi. Program HDD Health tez
nie, mimo ze w pracy podaje temperature Samsunga.

Jak zwykle bede bardzo wdzieczny za komentarze.

Pozdrawiam Tomek