Re: Amd64 - jaka pamiec

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 11:57:14 MET

Dnia Wed, 16 Feb 2005 21:54:32 +0100, Lopez napisał(a):

> Witam.
>
> Mam procesor Athlon 64 3000+ (2GHz) s754
> na płycie Asusa K8N (nForce3).
> Szukam pamieci ktora bedzie na 100% działac w tym zestawie.
> Chodzi mi o pamiec DDR466 lub szybsza.
Kingmax Hardcore DDR 500 - dosyć tania i na 250 MHz na pewno pójdzie.

> Pytam bo w specyfikacji zalecanych przez producenta najszybsze
> moduly to DDR400.
Ano ni ma, ale z pamięciami obecnie raczej nie ma problemów -
niekompatybilności zdarzają się rzadko (np. niektóre płytki Abita +
pamiątki Twinmos) i update biosu zazwyczaj pomaga.

> Zestaw ten nie obsluguje duala wiec zaleszy mi
> na szybkich pamieciach. Docelowo planuje planuje 3x512MB.
>
> Obecna pamiec Kingston DDR400 CL3 512MB dziala jeszcze na
> 233 MHz, ale na 235 już nie chce pracować bez podciagania napiecia.
Przecież możesz puścić pamięci asynchronicznie. Ustaw odpowiedni
dzielnik dla pamięci w biosie.

> Chcialbym podkrecic sobie procka ponad 2,4GHz tak zeby
> zachowywal sie on 'stabilnie'. Wydaje mi sie ze moj procek
> ma potencjal bo przy pelnym obciazeniu temperatura ledwo
> siega 50 stopni C.
Temperatura nie zawsze idzie w parze z dobrym OC. Poza tym, jeżeli na
2GHz masz 50 stopni, to na 2.4 Ghz może być już troszkę
niebezpiecznie. Pewnie masz jakieś chłodzenie Boksowe, które
bezwzględnie należy wymienić na coś lepszego. Ja mam w stresie na
3000+ S939 na najwolniejszych obrotach wiatraka (Pentagram QVC-100)
max. 33 stopnie i wcale to nie znaczy że podkęcę proca do 2.7 GHz
(płyta K8NF-9 pewnie nie pozwoli na FSB 300MHz)

> Może Wy macie jakies doświadczenia, a moze ktos sie juz nacial,
> a ja nie chcial bym wydac kupe kasy na darmo, bo wiem ze nie
> wszystkie moga dzialac prawidlowo.
> Prosze o porade, jakie moduly wybrac.
Do kręcenia najpierw wymieniasz chłodzenie na coś klasy przynajmniej
pentagrama qc-80 AlCu. Pamięc kingmax Hardcore DDR 500 możesz puścić
synchronicznie.

> Pozdrawiam
> Lopez
pozdr.