Re: Amd64 - jaka pamiec

Autor: Lopez <lopezz130REMOVE_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 18:03:09 MET

Użytkownik "Jolly Roger" napisał w wiadomości ...

> Temperatura nie zawsze idzie w parze z dobrym OC. Poza tym, jeżeli na
> 2GHz masz 50 stopni, to na 2.4 Ghz może być już troszkę
> niebezpiecznie. Pewnie masz jakieś chłodzenie Boksowe, które
> bezwzględnie należy wymienić na coś lepszego. Ja mam w stresie na
> 3000+ S939 na najwolniejszych obrotach wiatraka (Pentagram QVC-100)
> max. 33 stopnie i wcale to nie znaczy że podkęcę proca do 2.7 GHz
> (płyta K8NF-9 pewnie nie pozwoli na FSB 300MHz)

Bez podnoszenia napiec procek kreci sie na 2330MHz i pamiec pracuje
synchronicznie ale na standardowych ustawieniach Prime95 sie wyklada.
Memtest86 natomiast nie wykazuje zadnych bledów. Kiedy przestawiam
Prime'a aby zminimalizowal użycie pamieci i operowal tylko na cache, testuje
bez problemu, temperatura wowczas siega 51 stopni.
A chldzenie juz zmienilem wlasnie na Pentagrama FreeZone QC-80 CU.

Ostatecznie bardziej zależy mi na zwiekszeniu wydajnosci i zachowaniu
stabilnosci niz na samym osiągnięciu granicznej czestotliwosci procesora.
procesor ma odblokowany mnożnik w zakresie 4-10 wiec zawsze moge
mu troche odpuścić, a wole jednak zeby pamiec pracowala synchronicznie.
Przy okazji chce sprawdzic jaka jest jego granica i nie chce sie domyslac
czy to faktycznie granica procesora, czy pamieci.

Wczytalem sie w instrukcje i znalazlem tam jeszcze jeden feler. Otoż okazuje
sie po obsadzeniu wszystkich bankow płyta nie jest wstanie obsłużyc pamieci
z pełna predkoscia. Wg. producenta 3 moduly jednostronne moga pracowac
max. w trybie DDR333 a dwustronne w trybie DDR200. ZTCW to pamieci
w tym przypadku sa obslugiwane bezposrednio przez procesor, czyli plyta
ani chipset nie powinna miec z tym nic wspolnego. Czy potrafi mi ktos to
wyjasnic dlaczego tak jest.

Co do konkretnych modułów znalazlem jeszcze cos takiego,
te są stosunkowo tanie
http://www.adata.com.tw/en/products-d-un-ddr533.htm

lub
http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=26

zastanawiam sie tez nad KHX4300K2/1G Kingstona.
http://www.kingston.com/hyperx/thelines/default.asp?type=krxu

Z gory dzieki z wszelkie uwagi i sugestie
pozdrawiam
Lopez