Re: Komputer na serwer

Autor: Marcin Marski <marski_marcin_at_o2.pl>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 10:24:59 MET

Marek Piaseczny wrote:
> Witam
> Musze złożyć komputer na serwer i chciałbym usłyszeć Wasze propozycje.
> Na serwerze będzie squid, QOS i w przyszłości może poczta + WWW.
> Liczba osób, około 350-400.

Witaj!
Przeczytalem odpowiedzi innych i mam wrazenie ze nie mowia z wlasnego
doswiadczenia. Moge Ci natomiast zaprponowac rozwiazania przetestowane
ciezka, produkcyjna praca.
Do zastosowan ktore wymieniasz potrzebujesz:
- QoS - OS, zapewne Linux - tutaj polecam grupe pl.comp.os.linux.sieci
- squid - noc coz, 1GB ramu i dyski klasy wd raptor to chyba optymalne
rozwiazanie dla tej ilosci osob, oczywiscie mozna wiecej - mozna
pomyslec o wd jb x2 szt w raid-1, bedzie taniej a nie wolniej na pewno
- poczta - pikus
- www - zalezy od tego co bedzie chodzilo i od obciazenia serwera www,
jezeli mocno, to rozdzielic dysk squida od apacha i dolozyc ramu, jesli
mysql dodatkowo, krok powtorzyc
Cena cie nie zabije, a bedzie to dzialac bdb. Płyta na intelu, procek
moze byc celek, nie ma znaczenia wiekszego - praktycznie kazdy
produkowany bedzie stal w miejscu.

Pzdr
MarcinM