Re: Komputer na serwer

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 10:39:33 MET

W dniu Thu, 17 Feb 2005 10:24:59 +0100, osoba określana zwykle jako
Marcin Marski pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Przeczytalem odpowiedzi innych i mam wrazenie ze nie mowia z wlasnego
>doswiadczenia.

No cóż, pozwolę sobie się nie zgodzić.

>- squid - noc coz, 1GB ramu i dyski klasy wd raptor to chyba optymalne
>rozwiazanie dla tej ilosci osob, oczywiscie mozna wiecej - mozna
>pomyslec o wd jb x2 szt w raid-1, bedzie taniej a nie wolniej na pewno

1. Nie "ilości" tylko "liczby".
2. Przy dużej wielkości pamięci, dyski mają mniejsze znaczenie, ale
akurat do cache na proxy stawiałbym na SCSI.

>- poczta - pikus

Zależy jaka (nie mam w tej chwili przed oczyma oryginalnego zapytania).
Dużo ruchu na IMAPowym serwerze potrafi być obciążające.

>- www - zalezy od tego co bedzie chodzilo i od obciazenia serwera www,
>jezeli mocno, to rozdzielic dysk squida od apacha i dolozyc ramu, jesli
>mysql dodatkowo, krok powtorzyc

To, że inny dysk do squida, inny do apacha, powinno być dość oczywiste.

>Cena cie nie zabije, a bedzie to dzialac bdb. Płyta na intelu, procek
>moze byc celek, nie ma znaczenia wiekszego - praktycznie kazdy
>produkowany bedzie stal w miejscu.

Taaaaak. Zwłaszcza, jeśli będzie to jakieś wykręcone php.

Pozdrawiam

--
\------------------------/ I am Al Bundy of Borg.  Do I have to assimu-
| http://epsilon.eu.org/ |