Komputer na serwer

Autor: Marek Piaseczny <sddfslajsdl_at_wp.pl>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 21:31:55 MET

Witam
Musze złożyć komputer na serwer i chciałbym usłyszeć Wasze propozycje.
Na serwerze będzie squid, QOS i w przyszłości może poczta + WWW.
Liczba osób, około 350-400.
Cena zestawu też jest ważna. Chodzi mi o skompletowanie zestawu, który ma
wydajną pamięć i kontroler IDE.
Uwagę zwróciłem na Celerona D 2.26 533/256 ze względu na taktowanie jądra
procesora. Nie znam się na sprzęcie, ale z tego co wyczytałem, Intel ma
wydajniejszą pamięć w Dual Ram, a to by mi odpowiadało. Najtańszy P4
niestety jest już dwukrotnie droższy.
Może jednak Semprona 2600+?
Jaką płyte polecacie do tego zestawu? Bez bajerów, ma byc szybka i
stabilna.LAN/Audio nie musi mieć, tyle, że to już chyba wszystkie w
standardzie mają.
Jeszcze jedno. Warto inwestować w SATA? Jakiej właściwie firmy dysk kupić?
Który jest wydajny? Maxtor?
Zasilacz oczywiście będzie markowy.

Pozdrawiam