Re: Legaly windows OEM?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 00:38:32 MET

Jacek23 <jacek23@post.pl> wrote:

> Dzwonilem do microsoftu, przy zalozeniu ze mam laptopa z licencja na
> XP prof. nie moge skopiowac od kolego nosnika z orginalu 98se i
> zainstalowac,

            Tu zgoda.

> nie moge zainstalowac tylko z tego pozyczonego nosnika systemu na swoim
> kompie i oddac wlascicielowi nosnik.

            A podali jakas podstawe dla takiego twierdzenia przy zalozeniu ze
przysluguje Ci prawo do downgrade?

> Moge natomiast kupic wersje OEM win 98se

            ROTFL. Cala infolinia MS. Masz prawo do downgrade w ramach posadanej
licencji ale kup nastepna licencje. Przeciez nawet dla osoby o IQ w
okolicach bardziej blyskotliwego szympansa to sie kupy nie trzyma.
            To dziala po prostu tak samo jak rozmowa z pracownikami Allegro -
pytasz o cos, a w odpowiedzi dostajesz cytat z regulaminu lub szkolenia
powtarzany jak mantra i majacy luzny zwiazek z tematem, natomiast nie
stanowiacym dokladnej odpowiedzi na postawione pytanie. Tak jakby
rozmawialo sie z automatem.

> od kogos z tym ze musi byc to na fakture na ktorej bedzie napisane ze
> jest to ten sysytem,

            Dobrze by tak bylo do celow dowodowych [i swietego spokoju] ale nie
istnieje taki obowiazek. Kolejna bzdura wygodna dla MS.

> musi mi ten czlowiek tez sprzedac i musi byc na fakt. komputer z ktorym
> on ten system kupil,

            Kolejna bzdura. Obowiazek przeniesienia praw licencji OEM z calym
zestwem komputerowym z ktorym byl uzywany [jesli kupilo sie tylko z czesci
komputerowa] MS wprowadzil od WIN XP SP1. Wczesniej postanowienia licencji
byly inne - przewidywalu ze musisz zbyc prawa wraz ze sprzetem z ktorym
kupiles - jesli to byla czesc to wystarczy z ta czescia. NA tej infolinii
naprawde najpierw odpowiadaja potem mysla, o ile wogole. W koncu pracuja
tam zwykli pracownicy-troche lepsze telefonistki i powtarzaja to co im
wkladano do glowy na szkoleniach, czesto nie dostrzegajac niuansow.

> z tym ze instalujac na swoim kompie ten kupiony 98se nie
> musze juz miec tego kompa bo mogl sie zepsuc, ale na fakt. musi byc to
> uwidocznione. To tyle:(

            Coraz gorzej mysle o stronie informacyjnej infolinii MS. To akurat
jest wprost sprzeczne z ich wlasna licencja OEM!
Po prostu klepia to co dla nich bardziej wygodne, a wlasciwie przekladajace
sie na wieksze zyski z wyciagania gotowki z kieszeni zdezorientowanego
klienta.

Takie wyjasnienia mozna o kant d*y potluc - nawet gdyby byly zastrzezone
w umowie jako uprawnienie MS, stnowi to wyliczone explicite niedozwolone
postanowienie umowne w przypadku obrotu konsumenckiego.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85