Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: oomez <oomez_at_op.pl>
Data: Thu 10 Feb 2005 - 21:46:40 MET

witam,

zastanawiam sie nad kupnem monitora LCD, dreczy mnie jedna rzecz:

Moje oczy sa dosc wrazliwe na odswiezanie np. gdy siedze wiecej niz 1h na
rozdzielczosci poziomej: 100Hz zaczynaja czerwieniec i bolec :-/ dlatego
teraz siedze na moim MAG'u 786FD 800x600@120Hz !
Z tego co zauwazylem LCD pracuja przy bardzo niskim odswiezaniu
(przynajmniej te wmiare tanie na ktore mnie stac) ok. 80Hz ! I tu moje
pytanie: niby LCD sa zdrowsze dla oczu i slyszalem, ze to odswiezanie nie
jest tak znaczace jak przy monitorach CTR czy to prawda ? Czy moje oczy
wytrzymaja takie odswiezanie przy LCD jesli maja problemy z 100Hz w CTR ?

Pozdrawiam,
oomez