Re: Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 08:43:07 MET

Użytkownik "oomez" <oomez@op.pl> napisał w wiadomości
news:cugh86$88q$1@news.onet.pl...
> witam,
>
> zastanawiam sie nad kupnem monitora LCD, dreczy mnie jedna rzecz:
>
> Moje oczy sa dosc wrazliwe na odswiezanie np. gdy siedze wiecej niz 1h na
> rozdzielczosci poziomej: 100Hz zaczynaja czerwieniec i bolec :-/ dlatego
> teraz siedze na moim MAG'u 786FD 800x600@120Hz !

Przy zmianie monitora 90% społeczeństwa odczuwa ból głowy i oczu....
Jest to normalne zjawisko,m nawet jak się przechodzi z kiepskiej
"bańki" 60Hz na firmową 19" z odświeżaniem 150Hz....
Taka jest natura człowieka.... ale to mija po ok. tygodniu :))

> Z tego co zauwazylem LCD pracuja przy bardzo niskim odswiezaniu
> (przynajmniej te wmiare tanie na ktore mnie stac) ok. 80Hz ! I tu moje
> pytanie: niby LCD sa zdrowsze dla oczu i slyszalem, ze to odswiezanie nie
> jest tak znaczace jak przy monitorach CTR czy to prawda ? Czy moje oczy
> wytrzymaja takie odswiezanie przy LCD jesli maja problemy z 100Hz w CTR ?
Są monitory które nie migoczą nawet przy 50 Hz :) np. TV.
Problem nie jest w częstotliwości pracy, ale :"jak długo świeci się
luminofor od pobudzenia".
Jak się świeci odpowiednio krótko to monitor będzie mrugał nawet przy 100Hz.
Inna sprawa to praca w pomieszczeniach z kilkoma monitorami lub oświetleniem
np. ze świetlówek. Tu występuje zjawisko interferencji fal (migotania
monitorów i np. świetlówek)
które może znacznie potęgować efekt migotania.
Elementy matrycy świecą znacznie dłużej od luminoforu w kineskopie dlatego
przy
pracy z częstotliwością 60 Hz czy 75 Hz nie "migają".

ax