Re: Komputronik - Refurbished

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 01:37:21 MET

Refurbished <faramirfaramir@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Liczyłem na szybkie załatwienie sprawy, zwłaszcza, że byłem ich
> stałym klientem, a na dysku miałem ważne dane. Po jakimś czasie
> przyszla odpowiedź - nie uznają reklamacji, bo... dysk "samodzielnie
> wymontowałem z komputera" i "Klient traci przyslugujace mu uprawnienia
> w przypadku zerwania plomb lub samodzielnego montowania czy tez
> demontowania czesci komputera". Wiadomo, że jest osobna gwarancja na
> zestaw, osobna na części.

            Co to znaczy "wiuadomo"? Nie ma juz praktyczine typowej, ustawowej
gwarancji. Wszystko zalezy od postanowien umowy gwarancyjnej - jesli
statuuje ona, iz tracisz calosc uprawnien z gwarancji wskutek zerwania
plomb to jest to prawnie skuteczne.
            Nie stoi to na przeszkodze reklamowaniu dysku w trybie zgodnosci
z umowa. Co prawda przy dysku mneij korzystne - bo tylko 2 lata okres
obowiazyania - dyski maja zazwyczaj 3-5 lat gwarancji, ale lepsze to niz
nic. Dodatkowo w ciagu pierwszych 6 misiecy istnieje domnimanie, iz usterka
powstala wskutek wad produktu. Aby to obalic sprzedawca musialby przedlozyc
Ci ekspertyze wykonana na wlasny koszt. Tak wiec pod zadnym pozorem nie daj
sobie wmowic ze tracisz to uprawnienie bo zdjales plombe.
I jeszcze jdna sprawa - jesli dysk zostanie wymieniony a nie naprawiony -
musi byc wymieniony na _NOWY_.

> Zresztą - gwarancja nie ma tu nic do rzeczy, sprzedali mi dysk
> "Refurbished" jako nowy. Po prostu ręce opadają. Ostrzegam wszystkich.
> Refurbished

            Jesli to co piszesz to 100% prawda reklamuj dysk w powyzszym trybie
i opisz sprawe w kilku miejscach w sieci. Zniechecenie potencjalnych
klientow bedze najlepsza odplata za takie zagrywki.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85