Postawić na Intela czy AMD

Autor: MŁ <mariusz_at_wytnij-to.siedmiorog.home.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 00:13:10 MET

Witam
Potrzebuję złożyć cztery komputery do obróbki grafiki. Systemem operacyjnym
będzie Windows 2000 albo XP. Oczekuje się aby były to komputery stabilne na
których używane aplikacje nie napotkają żadnych "niespodzianek" - wszystko
ma działać. Komputery mają bezawaryjnie pracować - nie będziemy
eksperymentować z podkręcaniem procesorów, itp.
Na tak wykonane zestawy musze mieć znak CE.

Postanowiłem postawić na Intela, a dokładnie na model:
Intel Pentium 4, 3.2 GHz, s 478, 800 FSB, 1MB cache (Prescott),

ale jeden z użytkowników zasiał wątpliwość co do słuszności tej decyzji.
Uważa, że lepszą wydajność można uzyskać dzięki procesorom AMD, a dokładnie:
Athlon 64 3200+ BOX (2,2GHz, socket 754, L2 512kB, procesor 64bitowy z
możliwościa obslugi aplikacji 32 bitowych), dzięki zastosowaniu architektury
64 bitowej.

Z tego co wiem Windows jest będzie w wersji 32 bitowej dla stacji roboczych,
a 64bity beda wykorzystane w połowie, a poza porównując parametry obydwu
procesorów, intel wypada lepiej. Co mi mogą dać w praktyce te 64 bity w AMD?

Który procesor - waszym zdaniem - powinienem wybrac aby osiągnąć większą
wydajność i pewnoś, że wszystko będzie działać bezproblemowo?

ML