Gdzie podłączyć dysk s-ata ???

Autor: Tukan <tukan-_at_xl.wp.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 22:07:53 MET

Witam,

Ostatni raz składałem komputer x lat temu.
Przyszła w końcu pora na wymianę sprzętu na nowy.
Kupiłęm płytę pod athlona 64: Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 i pojawia się
problem.
Na płycie są 2 kontrolery S-ATA. Jeden jest w chipsecie (N-Force 3 Ultra), a
drugi to S-ATA Raid, Silicon Sil3512.
W kompie będzie siedział 1 dysk (Seagate s-ata) - gdzie będzie
najkorzystniej go podłączyć ??
Czy jeśli podłączę go do silicona, będę musiał instalować jakieś sterowniki
raid ?? Co to wogole jest ten raid i czy to ma sens przy jednym dysku ??
I jeszcze jedno. Jeśli dysk jest s-ata, to czy nagrywarka DVD może być
podłączona do złącza IDE jako Primary Master, czy lepiej podłączyć ją na
Secondary ??
Przepraszam jeśli komuś moje pytania wydają się głupie, ale nie miałem
jeszcze do czynienia z S-ATA.
Dzięki z góry za pomoc.

P.S. Czy ta konfiguracja jest OK?? Co byście w niej zmienili:

Płyta Gigabyte GA-K8NS Ultra-939,
Proc Athlon 64 3000+ 939 pin
DDR Kingston 512 MB PC400 - 2 sztuki
Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis 128 MB (256 bit)
Seagate 160 GB 8 MB cache S-ATA
DVD-RW LiteOn SOHW 1653S
Obudowa Modecom Impact 300W

Pozdrawiam