Re: Gdzie podłączyć dysk s-ata ???

Autor: Adamek <adamek_bananek_at_interia.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 22:24:19 MET

Tukan wrote:
> Witam,

Witam

> [...]
> drugi to S-ATA Raid, Silicon Sil3512.
> W kompie będzie siedział 1 dysk (Seagate s-ata) - gdzie będzie
> najkorzystniej go podłączyć ??
> Czy jeśli podłączę go do silicona, będę musiał instalować jakieś sterowniki
> raid ?? Co to wogole jest ten raid i czy to ma sens przy jednym dysku ??
> I jeszcze jedno. Jeśli dysk jest s-ata, to czy nagrywarka DVD może być
> podłączona do złącza IDE jako Primary Master, czy lepiej podłączyć ją na
> Secondary ??
> Przepraszam jeśli komuś moje pytania wydają się głupie, ale nie miałem

Jak masz 1dysk to podlącz go do kontrolera na Nforce.
raid może istniec tylko w przypadku wiecej niz 1 dysku, a co to jest to
odsyłam do lektury:
http://www.tomshardware.pl/storage/20021112/raid_controller-03.html
http://www.tomshardware.pl/storage/20020830/

> P.S. Czy ta konfiguracja jest OK?? Co byście w niej zmienili:

> Seagate 160 GB 8 MB cache S-ATA
Ja bym brał samsunga(Jutro sam idę nabyć :))

> Obudowa Modecom Impact 300W

Obudowa ok tylko bez tego zasilacza. Bezpieczniej dla spzretu bedzie jak
wezmiesz jakiegoś Chiefteca.

> Pozdrawiam
> Tukan-
Ja rowniez pozdrawiam.