Partycje a szybkość OS-u

Autor: Iwanow <koba_at_iwanow.cc>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 22:13:21 MET

Witam!

    Ostatnio narzekałem kumplowi na "oszałamiającą" szybkość pracy Gnome'a
na Debianie. Stwierdziłem (na czuja, bez żadnych pomiarów), że zwykłe okno
wyświetlające zawartość katalogu otwiera się 1,5-2 razy wolniej niż w Win XP
Pro. Wówczas to kumpel odparł, że to wina układu partycji, mianowicie im
dalej dany system operacyjny jest zainstalowany na dysku, tym wolniej będzie
pracował. Istotnie, na początku dysku mam dwie partycje NTFS-owe, a dopiero
dalej - do końca - linuksowe. Czy kumpel miał rację, czy to tylko przypadek?