Zasilacze - dlaczego tak?

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 10:52:07 MET

Witam,
właśnie jestem po lekturze na temat zasilaczy i to co mi się rzuciło na oczy
to dążenie do mocnego jednego zasilacza. I tak za jeden zasilacz 250W płaci
się 100 zł za 400W 300 zł (ceny orientacyjne). Czy nie lepiej, taniej byłoby
kupić dwa zasilacze 250W za 200 zł? Jeden zastosować np do płyty, grafiki,
itp, drugi do dysków, napędów? Kable zasilające można podłączyć do jednej
listwy aby z fazami nie mieć "problemów"...
Pytanie: Dlaczego nie proponuje się dwóch zasilaczy zamiast jednego bardzo
mocnego, drogiego?

JM